Filip, 3. A
PLYŠÁCI SI HRAJÍ
Když odejdu z pokoje, moji plyšáci si vytáhnou autodráhu pod postelí. Postaví ji uprostřed pokoje. A začnou na ní jezdit. Pak si modrý lišák vytáhne elektrickou stavebnici Boffin a staví z ní elektrické obvody. Potom ho to zelektrizuje a vyhodí pojistky. A snaží se to opravit. Pak tam přijde legový robot a opraví to. Potom to rychle uklidí, abych nic nepoznal, až přijdu ze školy.
Viditelná snaha vytvořit příběh vyprávěním o jedné postavě (o lišákovi), snaha o zápletku a napětí (co se lišákoví stane, jak se to snaží řešit a jak se to vyřeší). Stálo by za to použít přímou řeč - co si hračky povídají. A také delší věty. Text si lze dobře představit rozkreslený do políček komiksu, téměř co věta, to jedno pole. Možná to je autorova budoucnost J.
Časté používání slov pak, potom je nešvar i mnohem poučenějších autorů, ale hodí se připomenout, že je to zbytečné.
Jana M.